Krok 1. Załóż konto i uzupełnij wymagane informacje

Wejdź na stronę irk.ans-elblag.pl a następnie znajdź w prawym górnym rogu odnośnik „Utwórz konto”.
 
Ważne! Podaj e-mail, z którego naprawdę korzystasz, ponieważ po założeniu konta otrzymasz na ten adres wiadomość z linkiem aktywacyjnym, w który musisz kliknąć, aby móc korzystać z systemu IRK.
 
Po aktywowaniu konta zaloguj się do systemu. Teraz możesz uzupełnić informacje dotyczące Twoich danych osobowych i wykształcenia w zakładce „Formularze osobowe” – upewnij się, że na górze strony, na niebieskim tle, znajduje się informacja o tym, że wybrana została rekrutacja na studia I lub II stopnia.
 
Podstawowe dane osobowe
Podaj informacje o swoich danych osobowych, miejscu urodzenia i posiadanym obywatelstwie. Dane muszą się zgadzać z Twoim dokumentem tożsamości – po dokonaniu zgłoszenia nie będzie ich już można samodzielnie zmienić.
 
 
Adres i dane kontaktowe
Podaj przynajmniej jeden numer telefonu, pod którym można się do Ciebie dodzwonić.
To ważne, bo jeśli pojawi się potrzeba pilnego kontaktu ze strony uczelni w sprawie Twoich zgłoszeń, zadzwonimy do Ciebie pod ten numer.
Zwróć też uwagę, że na adres korespondencyjny podany w tym miejscu może być kierowana poczta z uczelni.
 

Zdjęcie
Wczytaj do systemu IRK zdjęcie zgodne z wymaganiami do polskiego dowodu osobistego. Ta fotografia będzie potem wykorzystana w Twojej legitymacji studenckiej, dlatego musi być odpowiednia do użycia w oficjalnym dokumencie. W związku z tym, każde zdjęcie wymaga zaakceptowania przez administratora.

Uwaga! Możesz dokonać zgłoszeń rekrutacyjnych bez wgranej fotografii. Jednak akceptacja zdjęcia jest potrzebna przed dokonaniem wpisu, ponieważ umożliwia pobranie podania na studia. Dlatego nie czekaj z tym do ostatniej chwili, bo może się okazać, że musisz czekać w kolejce na zatwierdzenie zdjęcia przed administratora.

Wykształcenie
Zacznij od podania danych dotyczących Twojej szkoły średniej.

Następnie w polu „Dokumenty” wprowadź informację o świadectwie maturalnym, wybierz przycisk „Dodaj dokument” i uzupełnij formularz.

Wypełniając dane dokumentu świadectwa maturalnego, zwróć uwagę na to, że nie musisz od razu podawać wszystkich danych. Żeby dokonać zgłoszenia na studia, wystarczy, że wpiszesz rodzaj dokumentu (np. polska nowa matura), rok jego wydania, kraj wydania a także zaznaczysz przedmioty zdawane na maturze.

Po otrzymaniu świadectwa uzupełnij pozostałe pola: numer dokumentu, datę wydania, rodzaj i nazwę instytucji wystawiającej (dla polskiej matury: OKE, które wydało świadectwo), miejsce wydania. Wszystkie te dane będą potrzebne do wydrukowania podania potrzebnego do wpisu na studia.

Nie ma potrzeby wgrywania skanu świadectwa maturalnego!

Po zapisaniu formularza pojawi się przycisk „Edytuj wyniki egzaminów” – w tym miejscu należy dodać informacje o wynikach matury, kiedy je otrzymasz.
Możesz zapisać się na wybrany kierunek studiów przed otrzymaniem wyników matury, ale najpierw musisz zaznaczyć przedmioty zdawane na maturze.

 

Krok 2. Dokonaj zgłoszenia rekrutacyjnego

Kliknij na znajdujący się w menu strony przycisk "Rekrutacja" i odszukaj na liście interesujący Ciebie kierunek studiów.
Po wybraniu kierunku studiów zapoznaj się z informacjami, a następnie kliknij zielony przycisk „Zapisz się”.

W swoim koncie w zakładce „Zgłoszenie rekrutacyjne” możesz zobaczyć listę dokonanych zgłoszeń i zmienić im priorytety ważności. Tam też znajdziesz informacje o wynikach rekrutacji, dokumenty do pobrania do wpisu i instrukcje dotyczące dokonania wpisu na studia, jeśli się na nie dostaniesz.

Możesz rejestrować się w systemie na dowolną ilość kierunków (na każdy z nich obowiązuje opłata rekrutacyjna w wysokości 85,-zł (płatna na konto wygenerowane przez system elektronicznej rekrutacji); Samodzielnie określ kolejność priorytetów dla wybranych kierunków. Zostaniesz przyjęty wyłącznie na jeden kierunek studiów.

 

Krok 3. Wnieś opłatę rekrutacyjną

Aby zgłoszenie na studia było rozpatrywane, musisz je opłacić. Każde zgłoszenie rekrutacyjne to osobna opłata rekrutacyjna.  Numer rachunku bankowego, na który należy wpłacić kwotę potrzebną do potwierdzenia zgłoszeń rekrutacyjnych można znaleźć po dokonaniu pierwszego zgłoszenia w zakładce „Płatności” w koncie w systemie IRK. W tytule należy podać imię i nazwisko kandydata oraz dopisek „opłata rekrutacyjna”. Wszystkie opłaty rekrutacyjne dla danej osoby wnosi się na ten jeden, wygenerowany specjalnie dla niej numer rachunku.

 

Krok 4. Dostarcz dokumenty rekrutacyjne

Gdy tylko otrzymasz świadectwo dojrzałości, wydrukuj podanie a następnie  dostarcz komplet wymaganych dokumentów do komisji rekrutacyjnej. Komplet dostarcza się wyłącznie na kierunek wybrany jako pierwszy priorytet. Na pozostałe priorytety dostarcz jedynie podanie.